Podczas zajęć plastycznych w grupie 10+, uczestnicy skupili się na tworzeniu portretów, których głównym tematem były emocje. To nie była zwykła praca nad podobizną – dzieci i młodzież uczyli się, jak za pomocą wyrazu twarzy, gestu i otaczających elementów przedstawić takie uczucia jak gniew, zdziwienie czy radość.
Dużą rolę odegrało łączenie technik – malarskich i rysunkowych – co pozwalało lepiej oddać nastrój i intensywność emocji. Farby, pastele, kredki, ołówek – każde narzędzie dawało inne możliwości wyrazu. Emocje były podkreślane przez atrybuty towarzyszące postaciom: błyskawice dla gniewu, kolorowe tło dla radości, rozproszone linie i symbole dla zdziwienia.
Kluczowe było zwrócenie uwagi na mimikę twarzy – dzieci analizowały, jak układ brwi, oczu czy ust wpływa na odbiór emocji. Wszystko to razem – technika, wyraz twarzy, dodatki i tło – budowało spójny klimat pracy, pozwalając uczestnikom lepiej zrozumieć i wyrazić uczucia poprzez sztukę.